zondag 14 september 2014

Opnieuw naar de VS
zaterdag 4 december 1999
De reis gaat van start. Om 10:20 uur vliegen, in een uurtje, we met British Airways vanaf Rotterdam Airport naar Londen Heathrow. Daar hebben we iets meer dan 3,5 uur om over te stappen naar onze vlucht met Virgin Atlantic naar New York JFK Airport. Als we daar ruim 7,5 uur later aankomen staat er bij Dollar Rent-a-car een midsize SUV voor ons klaar, waarmee we ruim 75 kilometer naar het iets noordelijker gelegen Norwalk in Connecticut rijden. Daar overnachten we in Even Hotel.

Volg vlucht BA411 (ca. 10:20-11:20)
Volg vlucht VIR45 (ca. 15:00-22:40)
Even Hotel, Norwalk

De eerste echte dag
dinsdag 0 november 1999
De eerste volledige dag in het voor ons compleet nieuwe noordoosten van Amerika. We rijden vanuit Norwalk naar het op een schiereiland ver in de oceaan gelegen Cape Cod waar we logeren in de Sage Inn & Lounge in Provincetown, Massachusetts. De route van zo'n 405 kilometer voert vrijwel de gehele reis langs de Atlantische kust.

Sage Inn & Lounge
3 op reis op Cape Cod

Verder naar het noorden
maandag 6 december 1999
We verlaten Cape Cod weer en rijden via Boston naar Kennebunk in Maine. Of we Boston daadwerkelijk zullen aandoen hangt vooral van de tijd die nodig hebben gehad om daar te komen. We vermijden waarschijnlijk de interstates weer om langs de kust te rijden. De snelste route vandaag is net geen 320 kilometer lang. In Kennebunk overnachten we in een appartement van Capital Resorts op 84 Main.

84 Main

Naar de White Mountains
dinsdag 7 december 1999
We zijn nu bijna noordelijk genoeg voor onze eerste wat langere stop, maar we moeten nog wel een stukje naar het noordwesten. Na 123 kilometer komen we aan in Jackson, New Hampshire, waar we via VRBO een compleet huis hebben gehuurd waar we drie nachten verblijven. Hopelijk zien we vandaag de eerste tekenen van de Indian Summer, waarbij de intredende herfst de bladeren van de bomen een prachtig schouwspel van kleuren laat opleveren.

Huis in Jackson

De White Mountains
woensdag 8 december 1999
Geen koffers inpakken voor een paar dagen en waarschijnlijk ook geen restaurants, maar gewoon lekker iets in de supermarkt halen. Maar er staat meer op de planning. In de White Mountains wandelen, Mount Washington op rijden etc. We gaan ons dus zeker wel vermaken.

Mount Washington
Verder naar het westen
vrijdag 10 december 1999
We rijden vandaag ruim 230 kilometer verder naar het westen en of het nu warm of koud is, we gaan ijs eten! We bezoeken de eerste Ben & Jerry's icecream factory in Waterbury. En als dat vandaag niet lukt doen we het vast morgen wel, want de blijven twee nachten in Jeffersonville in Vermont, waar we opnieuw een huisje huren.

Huisje in Jeffersonville
Ben & Jerry's icecream factory

Fall foliage
woensdag 1 december 1999
Vandaag hebben we een dag in de omgeving van Jeffersonville in Vermont. We hopen nog wat meer te zien van de fall foliage, de verkleurende bladeren in de bossen. Maar een echt plan voor vandaag hebben we niet. Dus misschien wordt het gewoon een dagje uitrusten.
De Green Mountains
donderdag 2 december 1999
Na de White Mountains staan vandaag de Green Mountains op het programma. Daarbij mag natuurlijk de Mohawk Trail niet ontbreken. En mochten de bomen de afgelopen dagen toch al veel blad verloren blijken te hebben, dan is er vandaag vast weer een nieuwe kans. We logeren in een huisje dat we via Airbnb hebben geboekt.

Huisje in Stockbridge
Mohawk Trail

Een rijdag
maandag 13 december 1999
Vandaag gaan we een flink stuk rijden, want we gaan Amerika verlaten. We rijden naar de Canadese zijde van de Niagara watervallen ruim 550 kilometer verderop. Onderweg is er nog niets gepland, we zien wel of er iets de moeite waard is om voor te stoppen. We logeren twee nachten in een hotel met zicht op de watervallen.

Radisson Fallsview
Niagara Falls

Toch nog Toronto?
dinsdag 14 december 1999
Misschien rijden we vandaag wel naar Toronto, want deze stad in Canada staat ook al een tijdje op ons lijstje. Ingeborg wil namelijk wel eens over de glazen vloer van de CN Tower lopen. Maar voor hetzelfde geld blijven we lekker in de buurt van de watervallen.

Langs Lake Erie
woensdag 1 december 1999
Opnieuw een stevig stukje onderweg vandaag, maar met 380 kilometer prima te doen. We gaan naar Pittsburgh in Pennsylvania. De eerste helft van de route voert ons langs het grote meer Lake Erie, dus er is vast zo hier en daar een mooi punt voor een foto of een leuke vuurtoren te zien. We slapen opnieuw in een via Airbnb geboekt appartement. Dat bleek echter twee weken voor vertrek door de eigenaar door omstandigheden geannuleerd te worden, dus moesten we op zoek naar een alternatief.

Nou die hebben we gevonden in de vorm van The Mansion at Maple Heights, waar we eens gek doen en de executive suite boekten. Helaas bleek ook die boeking door een fout in de site niet beschikbaar.

Dus op zoek naar weer een alternatief, dat werd gevonden aan de overkant van dezelfde straat in de Mansions on Fifth Hotel.

Omdat in het bericht van de B&B staat dat de site bedandbreakfast.com iets fout had gedaan en wij via de site van de B&B zelf hadden geboekt hebben we toch maar even gemaild. Wat bleek, onze boeking was wel correct. Dus vlug via Expedia weer Mansions on Fifth geannuleerd. Met een beetje geluk overnachten we dus in The Mansion at Maple Heights.

Wordt vast vervolgd...

Loft in Strip District
The Mansion at Maple Heights
Mansions on Fifth Hotel

Flight 93 & Falling Water
dinsdag 0 november 1999
Foto's van het prachtige huis met de naam Falling Water kent iedereen wel. En nu gaan we het eindelijk in het echt zien. We boekten al kaarten voor een rondleiding in de ochtend, dus we moeten bijtijds op pad. Daarna rijden we naar Shanksville. Daar stortte het op 11 september 2001 door de passagiers overmeesterde vierde vliegtuig Flight 93 neer. Vervolgens rijden we naar Stephens City in Virginia waar we overnachten in The Inn at Vaucluse Spring.

Falling Water
Flight 93 National Memorial
The Inn at Vaucluse Spring

Shenandoah National Park
vrijdag 17 december 1999
Vlak onder Stephens City ligt Shenandoah National Park wat eigenlijk het noordelijke deel van het veel bekendere Great Smokey Mountains National Park is. De Skyline Drive die door Shenandoah loopt schijnt echter net zo spectaculair te zijn. Maar of we de 160 kilometer lange route helemaal zullen afleggen weten we nog niet, want de dag eindigt in het 135 kilometer verderop gelegen Washington DC. Hier verblijven we drie nachten in het gloednieuwe Marriot Marquis hotel.

Marriott Marquis

Washington DC
woensdag 1 december 1999
Twee volle dagen in Washington DC. Wat we allemaal gaan doen? Te veel om op te noemen, maar in elk geval naar het Witte Huis, het Capitool, The National Mall, het Washington Monument en natuurlijk het Arlington National Cementry. Het hotel ligt op loopafstand van deze highlights en dus blijft de auto deze dagen wel stil staan.

Naar New York
maandag 20 december 1999
We rijden vandaag naar onze laatste stop in deze reis, en wat voor één: New York! Maar we nemen niet de kortste route, want we gaan over Lancaster om de Amish te zien. Aan het einde van de dag leveren we onze auto in op het vliegveld en nemen een taxi naar ons via Priceline met bijna 50% korting gewonnen hotel in het hart van Manhattan.

Amish
Millennium Broadway Hotel

New York City
dinsdag 21 december 1999
Vier volle dagen in New York. Wat er allemaal op het programma staat? Wat dacht je van het Vrijheidsbeeld, Fifth Avenue, 9/11 Memorial, Time Square, Broadway, Central Park... We komen tijd te kort.

Het zit er op
donderdag 2 december 1999
De reis zit er op. Maar we kunnen nog zeker tot in de middag van New York genieten. Om 18:30 uur vliegen we terug naar Londen waar we 's ochtends om 05:50 uur landden. Om 07:30 uur stijgen we weer op om rond 09:35 uur weer in Rotterdam uit te komen. Dan begint het gevecht tegen de jetlag.

Volg vlucht VIR4 (ca. 00:30-06:50)
Volg vlucht BA410 (ca. 08:30-09:35)