woensdag 19 januari 2011

Chicago, Chicago...!
donderdag 2 december 1999
Het begon allemaal op 15 januari 2011. Door het kado dat Erwin voor de verjaardag van Ingeborg had bedacht, stond het vast: we gaan dit jaar weer naar de VS (volgens onze vrienden was dat helemaal geen verrassing...)! We vliegen met British Airways via Londen naar Chicago, the windy city, een bestemming die al lang hoog op ons verlanglijstje staat. Willis Tower, Cloud Gate, Millennium Park, Hancock Building, the Magnificent Mile... gaan we allemaal bekijken en beleven. We komen vast weer tijd te kort...

Volg onze vlucht BA431 naar Londen (vanaf ca. 11:40 uur)
En het eerste stuk met BA297 naar de VS (vanaf ca. 16:25 uur)
En later boven Canada en de VS (vanaf ca. 22:15 uur)
Hancock Tower
Willis Tower
Hyatt Regency Chicago
Op naar Brew City
woensdag 29 december 1999
Nadat we twee dagen hebben rondgedoold in Chicago, vertrekken we laat in de middag naar Milwaukee. Geen idee nog wat we daar gaan doen, maar we hopen dat we in ieder geval een blik kunnen werpen op het MAM (Milwaukee Art Museum) dat aan de oevers van Lake Michigan staat. Een onderdeel daarvan, het Quadracci Pavilion, is ontworpen door de Spanjaard Santiago Calatrava. Ja, die architect van de prachtige gebouwen in Valencia, Zurich, Luik en... de bruggen van Nieuw-Vennep!

Quadracci Pavilion
Milwaukee Art Museum
Calatrava
Hyatt Regency Milwaukee

Nog meer meer...
vrijdag 3 december 1999
Vandaag verkennen we Lake Michigan verder als we noordwaarts rijden langs plaatsjes als Belgium, Oostburg, Denmark en Alaska. We hopen te komen tot Sturgeon Bay om vervolgens via Green Bay (de Green Bay Packers hebben dit jaar de Super Bowl gewonnen!) aan te komen in het plaatsje De Pere in Wisconsin, waar we overnachten in een romantische Bed and Breakfast.

Joannes B&B

Go west!
woensdag 1 december 1999
Vandaag begint deel 1 van de grote reis richting de prairies. We verlaten De Pere en trekken verder door Wisconsin. Misschien doen we een Amish dorpje aan... We hopen in ieder geval tijd genoeg te hebben voor een boottochtje op de Mississippi in La Crosse. We overnachten in Winona in een huisje voor ons alleen.

La Crosse Queen
Heavens Valley Lodge

Interstate 90 all day!
woensdag 1 december 1999
Vandaag is Erwin jarig en rijden we verder naar het westen, South Dakota in. Dus je kunt rustig stellen dat we weer veel prairies zullen gaan zien. In Sioux Falls zullen we overnachten en de beroemde watervallen bezoeken. Enneh... Pannenkoeken eten!

Sioux Falls
Courtyard Marriott Hotel

Mount Rushmore, Devils Tower, Badlands, Crazy Horse en Custer State Park
donderdag 2 december 1999
Veel te doen in dit voor ons onbekende gebied! Wat, hoe en in welke volgorde blijft nog even de vraag. Uitvalbasis zal een kleine cabin in Hill City zijn.

Mount Rushmore
Devils Tower
Badlands
Crazy Horse Memorial
Custer State Park
Onze cabin in Hill City

Oh oh Colorado!
zondag 5 december 1999
Terug naar de Rockies! In 2008 hebben we kennis gemaakt met de Amerikaanse Rocky Mountains. We gaan er graag nog een keer naar terug. Blijft nog een verrassing wat we gaan doen. We hebben weer een kleine gezellige cabin gevonden in Evergreen voor twee nachtjes.

Het huisje in Evergreen

Travelling Colorado
dinsdag 0 november 1999
Op aanraden van onze vrienden Martin en Coby rijden we vandaag dwars door Colorado naar Black Canyon of the Gunnison. Onze reis begint echter met een bezoek aan een beroemd skigebied in de Rockies: Breckenridge. Vast erg mooie onbetaalbare lodgehuizen daar. We overnachten aan de voet van de Million Dollar Highway in het plaatsje Ridgway, waar we de honeymoon suite hebben gereserveerd (nee, nee, geen gekke dingen in je hoofd halen!)

Gunnison Black Canyon
Chipeta Sun Lodge

Terug naar Utah!
woensdag 8 december 1999
Vandaag rijden we terug naar één van onze favoriete staten: Utah. Dus terug naar de prachtige rode rotsen! We verblijven twee nachtjes bij "oude vrienden" Janet en Jason in de Castle Valley Inn, waar we in 2008 en 2010 ook verbleven. Wordt weer genieten dus! Wat we gaan doen? Dat zei ik toch, genieten!

Castle Valley Inn

Op adem komen tussen de Mormonen
woensdag 1 december 1999
We rijden vandaag naar Logan, ten noorden van Salt Lake City. Hier waren we vorig jaar ook, maar kwamen weer tijd te kort. Op het programma staan Antelope Island, The Great Salt Lakes en Bear Lake. Ons onderkomen is wederom de heerlijke Loft on Center.

Antelope Island
Bear Lake
Bonneville Speedway
The Loft on Center

Favorites!
zaterdag 4 december 1999
De titel zegt het al. Sommige plekken zijn zo bijzonder, dat je er graag een derde keer komt! Zion, is zo’n plek! Nog lang niet alle trails gelopen... Zeker is dat we, for old times sake, gaan koffie drinken in de Pioneer Lodge. Maar ook Bryce! Met z’n prachtige hoodoos. En gaan we toch ook kijken bij het voor ons onbekende Kodachrome Basin SP? Vanuit ons huis in Duck Village kunnen we alle kanten op! We verblijven er twee nachtjes.

Zion National Park
Bryce Canyon
Kodachrome Basin
Duck Creek Cabin

De woestijn in!
donderdag 16 december 1999
Death Valley, Red Rock Canyon, Hoover Dam, Mount Charleston, Valley of Fire en natuurlijk... shoppen, want we eindigen in Las Vegas! We gaan uiteraard een kijkje nemen in het nieuwe City Center met het nieuwe luxe shopping center Crystals, ontworpen door achitect Daniel Libeskind. Je kent hem misschien van het Joods Museum Berlijn, het Denver Art Museum of van de plannnen voor Ground Zero. Tuurlijk gaan we ook diverse culinaire etablisementen proberen. Kortom, zoals we al zeiden op onze eerste reisdag... we komen tijd te kort. Logeren doen we, zoals altijd als we in Vegas zijn, elke nacht in een ander hotel. Dit keer blijven we in de buurt van het City Center en slapen we in The Cosmopolitan, Vdara en The Mandarin. Doe eens gek!

Death Valley
Mandarin Oriental

Het zit er weer op
zondag 19 december 1999
De hele dag hebben we nog in Las Vegas, maar 's avonds tegen 20:45 plaatselijke tijd zien we The Strip en de andere verlichting van de stad weer onder ons. We vliegen terug naar Londen, waar we zaterdag rond 14:30 zullen aankomen. Rond 16:00 uur aldaar vertrekken we weer om op 18:15 weer op Schiphol te staan.

Volg het laatste stukje van vlucht BA274 (vanaf ca. 14:00 uur)