VRIJDAG 21 APRIL 2017

gele velden

We hadden de wekker om 05:15 uur staan, maar natuurlijk waren we al eerder wakker. Dus onder de douche en hup, de laatste toiletspullen in de koffer. Daarna het hele spulletje in de auto laden en op pad. De navigatie wilde ons over Lille en Parijs sturen, maar Erwin had het idee om deze keer via Brussel te rijden. Dat werd ook gelijk de eerste (oplaad)stop, waarbij we zelf in het van der Valk hotel bij Zavetem een ontbijtje en kopje koffie nuttigden.

Toen naar Arlon vlak voor de grens met Luxemburg. Maar voor we daar waren kwamen we nog even in een korte file terecht. Het zal niet meer dan 4 kilometer geweest zijn, maar het kostte zeker een uur om de vooraan te komen. En dat alleen omdat er een rijstrook gesloten was. Bij Arlon staat een Tesla supercharger bij het nog in aanbouw zijnde van der Valk hotel. Met een paar extra rondjes over rotondes omdat we de ingang naar de bouwplaats voorbij reden een korte laadstop gehouden, zodat we de circa 60 kilometer verderop gelegen supercharger van Metz konden halen.

Daar staat de lader namelijk bij een enorme supermarkt, waar we broodjes, beleg en wat drinken wilden halen, zodat we die ergens op een rustige plek konden opeten. Dat werd in het Nationale Park Lorainne gedaan. Heerlijk rustig en in het zonnetje, want sinds Luxemburg is het strakblauw, een graad of 17 en windstil, dus heerlijk buiten.

Toen door naar de lader in Nancy. Die ligt eigenlijk erg onhandig, maar omdat de afstand tussen Metz en Beaune wat krap aan uitkomt met de stroom besluiten we die toch gewoon te bezoeken. In het hotel erbij een kopje koffie en daarna weer op pad. Onderweg komen we langs een rustplaats waar we vorig jaar probeerden of de snelladers die om de ongeveer 80 kilometer aan alle Franse snelwegen staan dit jaar wel werken. En dat blijkt het geval. Dat electrische auto's en zeker Tesla's in Frankrijk nog vrij uniek zijn blijkt dan al snel. We lopen even het winkeltje in en als we naar buiten komen staat er zeker een man of 12 om de auto en er komen er nog meer aanlopen. Zelfs als we wegrijden staan ze ons na te kwijlen.

Dan in een ruk door naar de B&B voor de komende twee nachten, terwijl onderweg steeds meer gele velden vol koolzaad voorbij schuiven. De B&B ligt net voorbij Beaune en bij aankomst zijn we weer aangenaam verrast. Een prachtige plek met een prachtige kamer. We eten nog wat van het brood dat over is, drinken wat en Erwin vliegt nog even met de drone. De auto staat ondertussen op te laden op de Tesla destination charger die bij deze B&B aanwezig is.

Vandaag reden we deze route:

We reden vandaag 767,3 kilometer, waarvoor 177,8 kWh energie nodig was. Het verbruik lag daarmee op 232 Wh/km. We vertrokken om 06:17 en kwamen aan om 18:32. Vijf keer werd de auto geladen, waarbij er 166,3 kWh energie in de batterij werd toegevoegd. De gemiddelde rijsnelheid lag vandaag op 95,5 km/uur. De topsnelheid was 148,1 km/uur. Het hoogste punt van de dag lag op 502 meter. Buiten was het vandaag tussen de 5 en 24 graden Celcius.

Facebook

  deze website is ontwikkeld en gehost door InterBox Internet volgende dag