zondag 13 juli 2008

van Sin City naar de Mormonen hoofdstad
Uiteraard waren we vanochtend vroeg uit de veren. Na onze eerste beker Starbucks van de vakantie gingen we op weg naar Appie Junior (Albertsons). Gewapend met proviand voor onderweg vertrokken we op de Interstate 15 naar Midway, een voorstadje van Salt Lake City. Het was inmiddels al flink warm geworden in Las Vegas, dus snel de airco van de auto opgezocht.

Onze eerste stop was net over de grens met Utah, het stadje St George. Vorig jaar hadden we daar de temple bekeken van de Mormonen en konden we daar, uiteraard, geen Starbucks vinden. Vandaag wel en we lieten de koffie en de cake dan ook goed smaken. Vervolgens op pad naar de Kolob Canyon, een onderdeel van Zion National Park. Helaas mochten we niet de hele scenic route door het park rijden, vanwege gevallen rotsen, maar wat we zagen was prachtig!

Bij Cedar City stond een bezoek aan Cedar Breaks National Monument op het programma. De rit ernaartoe alleen al was bijzonder mooi. We klommen en klommen en kwamen uit op een landschap dat leek op een alpenweide. Vandaar konden we de prachtige rotsformaties van Cedar Breaks op diverse uitzichtpunten goed bekijken. Het leek net mini Bryce National Park! Snel weer verder, want we hadden nog een lange, rechte weg te gaan. Vlakke landschappen gingen over in bergen en heuvels. Gelukkig was het Abba-dag op de radio (echt waar!) en kon de tijd luid zingend worden doorgebracht. Tegen 19.30 bereikten we Johnson Mill B&B. Wat een geweldige bed and breakfast. Een eigen terrasje met uitzicht op een meertje waar we (gratis) kunnen waterfietsen. En onze kamer is heel knus. We boffen dat we hier twee nachten blijven.