DONDERDAG 20 JULI 2017

de eerste dag op weg

Na nog even naar de vierdaagse gekeken te hebben op de telefoon, waar we Coby voorbij zagen schuiven vallen we rond tien uur in slaap. Dat onze inwendige klok nog moet wennen aan het vakantieritme blijkt vanmorgen. Rond kwart over zes zijn we wakker en besluiten dus maar eerder dan bedacht te ontbijten.

Het ontbijt is uitgebreid en smaakt heerlijk. Net na acht uur rijden we weg en na een klein uurtje passeren we de grens met Duitsland. De navigatie geeft aan dat de eerste laadstop Lohne moet worden. Maar al snel bedenken we dat veel verder door gaan rijden en pas bij Bremen zullen stoppen. Want met een procentje of 5 stroom in de batterij aankomen (20 km) kan ook best. Bij Bremen staan de superchargers bij een mall met allerlei leuke winkels, zodat we (lees Ingeborg) ook nog iets te doen heeft.

Onderweg rijdt het lekker door en deze keer komen we nauwelijks wegwerken tegen en het is droog. Dat wordt echter anders als we in Bremen wegrijden. Het begint te druppelen en dat gaat over in soms forse buien. Een enkele keer moeten we flink van het watt-pedaal af, maar over het algemeen kunnen we flink doorrijden. Na Hamburg is het weer kilometers wegwerken en soms zo smal dat de auto zelf een ruk aan het stuur geeft als ik te dicht bij de vangrail dreig te komen.

In Busdorf wordt weer opgeladen en eten we een hotdog bij de Burger King. We kijken even hoe laat de ferry naar Bojden gaat. Dat blijkt precies op elk heel uur te zijn. De navigatie geeft aan dat we op 15:57 in het dorp waar de boot vertrekt zullen zijn. Gaan dus! Bij de grensovergang met Denemarken is er ook nu weer controle, wat niet goed is voor de aankomsttijd en om nu net de veerpont voor ons neus weg te zien varen en dan een uur moeten wachten...

Dus besluiten we rond te rijden en in Middelfart de auto voldoende op te laden voor morgen. Als we uiteindelijk Bojden inrijden zien we de auto's net van de pont van vijf uur afrijden. We hebben er dus net zo lang over gedaan, inclusief de extra laadstop.

De Bojden Cottage waar we vannacht overnachten ligt net buiten het dorp. Mieke, de Nederlandse eigenaresse heet ons welkom en we zien een prachtige ruime kamer. We stappen gelijk weer in de auto om naar het 10 kilometer verderop gelegen Faaborg te rijden. Daar heeft Ingeborg een leuk restaurantje aan de haven gevonden, waar we heerlijk eten.

deze website is ontwikkeld en gehost door InterBox Internet vorige dag | volgende dag