WOENSDAG 2 AUGUSTUS 2017

gaan we het halen of niet?

Vandaag staat de Helgelandskysten route op het programma. Maar... De route is 356 kilometer lang, terwijl de auto een bereik heeft van 352 kilometer. Onderweg op de route is er eigenlijk geen mogelijkheid om op te laden. De navigatie geeft echter aan dat de bestemming Bodø te halen is als we onder de 70 km/uur blijven. We komen dan met 6% stroom aan. Er is wel een overnachtingplek waar iemand van een Noors Tesla forum een stroomvoorziening heeft die met 30 km/uur kan laden en Erwin heeft met de eigenaar contact gehad om deze als noodoplossing te mogen gebruiken.

We gokken het er dus maar op. En daar kregen we geen spijt van. De route met aan de ene kant de oceaan met duizenden eilandjes en aan de andere kant hoge bergen is fenomenaal. Onderweg twee keer met een ferry, waarvan één 1 uur varen was. Bij Glomfjord de gletsjer bekeken en daarna bij de Glomfjord Overnatting een half uurtje stroom prikken. De eigenaar kwam gelijk aanrijden en zocht direct allerlei folders voor ons verblijf in Bodø en Lofoten. Het half uur vloog voorbij. Of hij nog een foto mocht maken van onze auto aan zijn lader, want de krant was vanmorgen geweest en die zochten nog een foto voor bij een artikel. Natuurlijk, dus we staan misschien nog in Afterposten vanavond :)

Door naar Bodø, langs de Saltstraumen, waar eb en vloed voor een gigantische stroming zorgen. Helaas waren we er niet op het juiste moment, maar ook nu kolkte het lekker.

In Bodø aangekomen in het volgende Scandic hotel. Een kamer op de 12e verdieping met een prachtig uitzicht. Daarna eten op de 17e even buiten op het terras kijken. Om vervolgens weer heerlijk in slaap te vallen.

deze website is ontwikkeld en gehost door InterBox Internet vorige dag | volgende dag